задания по аудированию) Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F. icon

задания по аудированию) Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F.



Названиезадания по аудированию) Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F.
Дата конвертации08.11.2012
Размер42.39 Kb.
ТипДокументы
1. /Школьная олимпиада/10 класс.doc
2. /Школьная олимпиада/6 класс.doc
3. /Школьная олимпиада/8 класс.doc
4. /Школьная олимпиада/Английский язык, 5 класс.doc
5. /Школьная олимпиада/английский язык, 7 класс.doc
6. /Школьная олимпиада/исправленный 11/Speaking Student's card.doc
7. /Школьная олимпиада/исправленный 11/Task Reading 11.doc
8. /Школьная олимпиада/исправленный 11/аудирование, грамматика 11.doc
9. /Школьная олимпиада/требования к проведению олимпиады.doc
задания по аудированию) Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F.
Listening Task
Олимпиадное задание по английскому языку 8 класс 2010 год. Read the text and answer the questions
Олимпиада по английскому языку для 5 класса
Школьный тур олимпиады по английскому языку для 7 класса. Task 1 Grammar test Match the words to make up sentences
Speaking Task 1 (3 – 5 minutes)
A – н и текстами 1 – Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз
Школьная олимпиада по английскому языку. 2010, 11 класс
Требования к проведению школьного этапа всероссийской олимпиады школьников по иностранным языкам в 2010/2011 учебном году

Раздел 1 (задания по аудированию)

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в

таблицу.


A. The speaker says that travelling was more exciting in the past.

B. The speaker explains what he/she likes about travelling most.

C. The speaker says that he/she does not enjoy travelling at all.

D. The speaker says that he/she enjoys travelling by air most of all.

E. The speaker dreams about how people will travel in the future.

F. The speaker describes what his/her travelling experience was like.



Вы услышите разговор двух друзей. В заданиях А1-А4 обведите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.


Why did Jessica miss the call?

1) She was in the park.

2) She was at the birthday party.

3) She was at the movies.

How did Ronny find his job?

1) He found his job through a job agency.

2) He found his job with the help of his family.

3) He found his job through the university.

What is Ronny fond of?

1) He likes going to the movies.

2) He likes watching football.

3) He likes learning French.

How did Ronny spend his weekends in France?

1) He went to the Football Fan Club.

2) He worked at the weekends.

3) He visited Paris with his friends.


Раздел 2 (задания по чтению)


Установите соответствие между заголовками A–F и текстами 1–5. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть один лишний заголовок.


A. Geographical position

B. Education

C. The famous town

D. State holiday

E. Pages of history

F. Sights


1. More than 80 percent of New Zealand’s population are Britons or Europeans. That's why the New Zealand school system is similar to the British one. Education is free and compulsory for children between the ages of 6 and 16.The school year starts in January (after the summer holidays) and ends in December. In most schools wearing a school uniform is obligatory. For New Zealand teenagers daily life takes place in school where they stay up to the late afternoon.

2. Canada occupies most of the northern North America continent as well as some islands. It stretches from the Atlantic Ocean in the east to the Pacific Ocean in the west. It's also washed by the Arctic Ocean in the north. The country was discovered in 1497 by John Cabot, an Italian sea captain. About 2% of the Canadian territory is covered with ice. The eastern part of the country is mainly valleys and plains. The western territories are made up of the Cordilleras.

3. Most Americans simply call the Independence Day the “Fourth of July”. It always falls on this day, and it celebrates the signing of the Declaration of Independence on July 4, 1776. At that time, the people of the 13 British colonies were involved in a war which had begun in 1775. The colonists were fighting for freedom from the English. The Declaration of Independence stated it clearly. For the first time in history the colonies were defined as the United States of America.

4. With great weather, great events and terrific crowds Australia Day in Melbourne in 2010 was one of the best ever! It is a day for all Australians to get together and, in whatever way they choose, celebrate being Australian. 1788 is when the British Fleet first arrived at Sydney Cove and lifted the British flag. Now, major cities throughout the country celebrate the national day with parades, free food, and different events.

5. Cambridge lies in East Anglia, about 50 miles north of London. The river Cam flows through it. It gets the name Cambridge from the river. It's a compact green city. There is always something to do and to see in the city: walk in the parks and gardens, visit museums and galleries, enjoy the festivals or relax in small cafés. The city is best known as the home of Cambridge University, one of the world's best universities. It was founded in 1209 and it consists of 30 colleges.


Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений A5– A8 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated).


Have you ever been to the Wetland Centre? It is situated in London, on the banks of the River Thames. The Centre is home to some rare and beautiful wildlife including over 180 species of birds, bats, grass snakes, slow worms and butterflies. The Wetland Centre is opened 7 days a week except 25 December. Whatever the time of the year or weather, there is always something to see and do. You can walk among the lakes, ponds and meadows or join free guided tours and learn more about this fantastic 42 hectare wildlife reserve. You can feed ducks, geese and swans from around the world.

If you are tired, you can have a cup of coffee and delicious home-made cakes in the cafe. In the Adventure Area young visitors can go through great water vole tunnels, climb the vertical wall, play water games in the Discovery Centre or watch our Planet Water film in the cinema. At weekends and during the school holidays there are additional activities for them, for example, a nightmare safari. It’s a favourite with children and teenagers. But, according to the rules, children under 16 years old must be accompanied by an adult.

In our gift shop you can find lots of wildlife books, eco products, outdoor clothing, cards, children's gifts and souvenirs of your visit to the centre.

Visitors are asked to respect the wildlife of the centre by walking on the paths at all times and not making loud noise. Using scooters, bicycles, roller skates or skateboards is not allowed in the Centre. However, this doesn’t mean that sport is prohibited in the Centre. You might see people jogging and exercising here. The Wetland Centre is really worth visiting.


A5

The Wetland Centre is open all year round.

1) True 2) False 3) Not stated

A6

Watching wildlife is the only entertainment in the Centre.

1) True 2) False 3) Not stated

A7

There are special entertainment programmes for children.

1) True 2) False 3) Not stated

A8

Any pets (including small dogs) are not allowed in the Centre.

1) True 2) False 3) Not stated


Раздел 3 (задания по лексике и грамматике) Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, апечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами B3–B9 так, чтобы они грамматически соответствовали

содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию B3–B9.


It was Christmas. Alex wanted to buy a new computer

game as a present for himself. He ___________________ to GO

the supermarket. There were lots of adults, _____________ CHILD

and teenagers everywhere and it was not easy to find the

department where computer games ____________________. SELL

He asked a group of teenagers but they ___________________ NOT KNOW

where the department was. When Alex was walking through

a large hall with shelves of books, he saw a colourful Fine Art book.

He remembered that his mother was fond of painting.

“The book will be the _______________ Christmas present for GOOD

Mum ever,”Alex thought.

At home he said to his mum:

“I ______________________________something for you. JUST BUY

I’m sure you __________________ it.” LIKE


Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами B10–B14 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию B10–B14.


Philip didn’t like autumn. When the teacher told the class about the trip to the country

to see the house of a famous _________________, he didn’t feel happy at all. WRITE

_________________, it didn’t rain on the day of the trip. When they arrived, FORTUNATE

they saw a nice ________________ house in a large park. In fact, the park was the WOOD

main _________________ of the place. It was very ATTRACT

__________________________ in autumn with its trees in different colours. BEAUTY


Раздел 4 (задание по письму)


What can you say for and against computers.


Раздел 5 (задания по говорению)


Вы получите карточку, на которой представлены два задания для устного ответа: С2 – тематическое монологическое высказывание, С3 – диалог– расспрос. Окончание выполнение каждого задания определяет экзаменатор. Во время проведения этой части экзамена идёт постоянная аудиозапись вашего ответа.


Student Card

Тask 1

Give a talk about your last trip.

Remember to say:

where you went

what you enjoyed most of all during your trip

where you would like to go for a trip in the future and why

You have to talk for 1.5–2 minutes. The examiner will listen until you have

finished. Then he/she will ask you some questions.


Student Card

Task 2 (2 – 3 minutes)

You are staying in London with a group of other students. You would like to buy a

book about London for your parents. They are interested in architecture. You can

spend only £10 for the book.

Before making a decision ask the shop assistant about

- what books about London they have

- whether the books have information about architecture of the city

- the price

You begin the conversation. The teacher will play the part of the shop assistant.

Remember to:

- be active and polite

- ask questions and find out all the information you need

- decide which book you will buy




Похожие:

задания по аудированию) Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F. iconIi всероссийская дистанционная егэ-олимпиада. Английский язык Задания
Вы услышите 5 высказываний о запомнившихся моментах жизни. Установите соответствия между высказываниями каждого говорящего и утверждениями,...
задания по аудированию) Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F. iconВы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке a-g. Используйте каждую букву,...
задания по аудированию) Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F. iconName Klasse
Аудирование. Прослушай пять высказываний и установи соответствие между ними и утверждениями а-f
задания по аудированию) Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F. iconЗадания школьного этапа всероссийской предметной олимпиады по обж для 8 класса Задание При помощи стрелок установите соответствие между приведенными понятиями и их определениями
Задание При помощи стрелок установите соответствие между приведенными понятиями и их определениями
задания по аудированию) Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F. iconДыхание Задания уровня А
Установите соответствие между стадией дыхательного цик­ла и событиями, происходящими в течение её
задания по аудированию) Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F. iconЗадания для самоконтроля
Установите соответствие колонок между температурой и временем хранения сульфитированного картофеля
задания по аудированию) Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F. iconЗадание n 1 Тема: Система маркетинговой информации о рынке и методы ее сбора Установите соответствие между терминами и их характеристиками
Эти обработанные данные буду представлять собой информацию, а необработанные сведения принято называть данными
задания по аудированию) Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F. iconДосуг и увлечения молодежи Раздел (задания по чтению)
Прочитайте тексты и установите соответствие между заголовками 1 – 8 и текстами а – G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте...
задания по аудированию) Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F. iconВзаимоотношения с друзьями и в школе Раздел 2 (задания по чтению)
Прочитайте тексты и установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами А–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую...
задания по аудированию) Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F. iconЧтение teil 1 B2
Прочитайте тексты из журнала и установите соответствие между тематическими рубриками a-h
задания по аудированию) Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–5 и утверждениями, данными в списке A–F. icon1. Установите соответствие между формулой вещества и значением степени окисления атомов азота в нем
Установите соответствие между формулой вещества и значением степени окисления атомов азота в нем
Разместите кнопку на своём сайте:
Документы


База данных защищена авторским правом ©lib.podelise.ru 2000-2014
При копировании материала обязательно указание активной ссылки открытой для индексации.
обратиться к администрации
Документы

Разработка сайта — Веб студия Адаманов